24.4. Charakteristiska rodinného příslušníka
- charakteristika přímá a nepřímá - práce s textem - převod z charakteristiky nepřímé na přímou
- abeceda charakteristických vlastností - na každé písmeno vymyslet co nejvíce vlastností
- sestavení charakteristiky rodinného příslušníka - dopsat za dú
23.4. Přídavná jména
- pravopis - PS 38/6
- duální tvary - opakování a procvičování
- přídavná jména - PS/ 33/6 převedení tří vět do množného čísla, z první věty vypsat přídavná jména a určit jejich mluvnické kategorie
- PL
22.4. K.H. Mácha
- dokončení skupinové práce - tvorba plakátu o životě a díle K.H. Máchy
- závěrečná prezentace
16.4. Přídavná jména
- test z podstatných jmen
- pravopis skupin bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně - PS 37/3 a,b + 38/4 a,b
- PS 33/3,4 - přídavná jména (skloňování a pravopis)
- Mluvnice 33/6 – 3 věty přepsat do sešitu a převézt do množného čísla. Vypsat z vět přídavná jména a určit jejich mluvnické kategorie.
15.5. Romantismus v českých zemích
- rukopisy - boj o rukopisy
- opakování a četba textů
- K.H. Mácha
- práce ve skupině - život a dílo básníka
14.4. Přídavná jména
- pravopis - skupiny bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně - PS 37/1 + 37/2
- opakování na test z podstatných jmen
- PS 12/20 (skloňování duálního čísla)
- podstatná jména hromadná, látková, pomnožná - PL do sešitu
- skloňování osobních podstatných jmen - přepis cvičení 3 do sešitu
- opakování mluvnických kategorií přídavných jmen
test podstatná jména - středa 16.4.
(mluvnické kategorie, skloňování vlastních jmen, slov cizího původu, duální skloňování, hromadná, pomnožná, látková p.j.)
Dú - PS 32/2
10.4. Charakteristika - úvod
- práce s textem - charakteristika (vyhledávání vlastnosti popisované osoby)
- zápis
- píseň Z. Svěráka a J. Uhlíře Barbora píše z tábora
- na základě poslechnuté písně tvorba charakteristiky Barbory
Výklad - 15.5.
Výklad na libovolné téma. Váš výklad bude zpracován na stránku velikosti A4. Můžete si zvolit libovolné téma, o kterém budete referovat. Podklad mi odevzdáte. Postupně pak proběhne prezentace všech témat. Začínám 15.5. Pokud by někdo chtěl k prezentaci využít MS PowerPoint, je samozřejmě možné.
U prezentace se bude hdonotit zpracování tématu, jasnost výkladu, srozumitelnost, přehlednost, plynulost a připravenost vašeho přednesu.
Nepodceňujte úkol, berte ho jako přípravu k ročníkovým pracem, které vás čekají v 9. třídě.
9.4. Podstatná jména shrnutí
diktát
PS 24/2 dokončení
podstatná jména hromadná, látková, pomnožná
8.4. Romantismus ve světě
A.Dumas dokončení
Romantismus v českých zemích
7.4. Užití podstatných jmen cizího původu v textu
- oprava korektury z minulé hodiny
- procvičení užívání předložek s/z - PS 36/5
- korektura textu PS 36/6
- skloňování jmen cizího původu - PS 26/2
- rozbor textu 24/6 a - f (dodělat za Dú do středy)
3.4. Výklad
2.4. Skloňování podstatných jmen cizího původu
korektura textu - přepis a práce s textem (opakování SP - druhy vedlejších vět)
PS 23/3,4
1.4. Romantismus ve světě
- V.Hugo - Bídníci dokončení
- A: Dumas: Hrabě Monte Christo - práce s textem
- Americký a ruský romantismus (A.S.Puškin; A.E. Poe)
- seznámení s dílem, práce s textem, hledání prvků romantického hrdiny
31.3. Exkurze do Prahy - Akční Vyšehrad
27.3. Výtah - dokončení
- zhodnocení slohových cvičení z minulé hodiny
- výtah z odborného textu
26.3. Skloňování podstatných jmen cizího původu
- rozbor souvětí podřadného: David měl kamarády, kteří mu pomohli, když mu to ve škole nešlo.
- skloňování podstatných jmen cizího původu - zápis
- PS 23/1,2
25.3. Čtenářská dílna - prostor v literatuře
24.3. Skloňování vlastních jmen cizího původu
- pravopis - psaní předpon s/z/vz
- souvětí podřadné - urči druh VV
- Vrať se tam, odkud si přišel.
- Když mi bylo deset let, začal jsem hrát na kytaru.
- Nevědělo se, proč to udělal.
- Skloňování vlastních jmen cizího původu
20.3. Výtah
- práce s odborným textem Jak vypadaly vesnice
- označení nejdůležitějších informací
- tvorba osnovy
- tvorba výtahu ( ve větách a odstavcích)
19.3. Skloňování vlastních jmen cizího původu
- pravopis předpon s/z/vz
- opakování SP (doplň čárky, urči VH, VV a druhy VV)
- skloňování podstatných jmen - PS 24/5
18.3. Světový romantismus: V. Hugo
- romantismus rysy - opakování
- V.Hugo: Chrám Matky Boží v Paříži - práce s textem (hledání typických znaků romantického hrdiny)
- V.Hugo: Bídníci - práce s textem + video + čítanka
- zápis
17.3. Skloňování vlastních jmen cizího původu
- pravopis - předpony s/z PS 36/ 3,4
- skloňování vlastních jmen cizího původu - zápis
- procvičování - tvorba 2.a 7. pádu u jmen Obelix, Lessing, Kramerius, Rais, Dante, Spartakus, Dickens, Herodotos
13.3. Výtah
- výpisky z diktovaného textu (příprava na střední školu)
- výtah - zápis
- práce s textem a nácvik tvorba výtahu
12.3. Podstatná jména - opakování
- test na určování vedlejších vět příslovečných
- pravopis - psaní předpon s/z/vz - PS 36/2
- opakování určování druhů vedlejších vět i složitější souvětí podřadné
- podstatná jména - práce s textem
11.3. Divadlo v době národního obrození
- opakování NO
- divadlo Bouda - práce s textem (metoda V-Ch - D)
- shrnutí
- Romantismus - úvod - zápis
10.3. Vedlejší věts doplňková
- pravopis pětiminutovka psaní předpon z/s
- druh příslovečných vět - opakování před testem (ve středu 12.3.)
- doplněk - vyhledávání v textu
- vedlejší věta doplňková - zápis
- cvičení pod zápis - určit VH a VV a druh VV:
- Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.
- .Pozoroval svou dceru, jak si obratně počíná při žehlení.
- V osm hodin přišli do jídelny, aby se společně nasnídali.
- Najednou zaslechl, jak venku někdo začal dupat.
- klíč
6.3. Výpisky
- práce s textem a vyhledávání klíčových informací
- tvorba výpisků
- reklamní plakát dokončení
5.3. Doplněk
- pravopis - pětiminutovka psaní předpon s/z
- korektura textu zaměřeného na předpony s/z
- doplněk opakování
- PS 10/14
4.3. Klasicisní drama - J. Racine - Faidra
- práce s textem
Národní obrození - úvod
- zápis
- práce s učebnicí
3.3. Vedlejší věta příslovečná podmínková a přípustková
- pravopis předpos s/z
- PS 35/1 a
- zápis
- procvičení příslovečných vět
20.2. Reklama
- ukázka
- společné zhodnocení, co je reklama, k čemu slouží, jak stará, co musí obsahovat - zápis
- tvorba reklamního plakátu na libovolný výrobek
19.2. Vedlejší věta příslovečná příčinná a účelová
- procvičování s/z
- pětiminutovka - pravidla psaní předpon s/z
- Souvětí podřadné - určování příslovečných vět (opakování)
- zápis + procvičení druhy VV
18.2. Čtenářská dílna - postava
- četba vlastní knihy či vybrané knihy a práce s postavou
17.2. Vedlejší věta příslovečná způsobová a měrová
- oprava pětiminutovky
- pravopis - pravidla psaní předpposn s/z opakování + pětiminutovka
- rozbor souvětí podřadného:
-
- Vypráví se, že hrad měl plno podzemních chodeb, které zůstaly neprozkoumány.
-
- zápis - věta způsobová a měrová
13.2. Vedlejší věta příslovečná místní a časová
- pětiminutovka na známky - velká písmena
- dokončení cvičení - určování vedlejších vět (zadání včera)
- příslovečná věta časová a místní - zápis
- procvičování
12.2. Vedlejší věta přívlastková
- test věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent
- velká písmena - pravopis
- vedlejší věta přívlastková - zápis
- cvičení - určování vedlejších vět
11.2. Klasicisní drama
- opakování dramatu (monolog, dialog, tragédie, komedie, vznik)
- Moliér: Lakomec
- četba a práce s textem
- zápis
10.2. Rozhovor - přepis rozhovoru do MS Word
kdo dnes nestihl opsat, poslala jsem na Bakaláře, dopsané pošlete do pondělí 17.2.
6.2. Síla fotografie (mediální výchova)
skupinová práce - podle fotografie se snaží vyčíst, čím se obyvatelé daného území živí, jaké jsou víry, vzdělání a jaké mají hodnoty
5.2. Přívlastek postupně rozvíjející a několikanásobný
30.1. Vyhodnocení prvního pololetí a rozdání vysvědčení
29.1. Souvětí podřadné - druhy vedlejších vět procvičování
- pravopis – psaní velkých písmen (do sešitu)
- druhy vedlejších vět procvičení – do sešitu a určit větu hlavní (VH), spojovací výraz a větu vedlejší (VV) a druh vedlejší věty.
- věta jednočlenná a dvojčlenná – procvičování
- PS 32/2 + 32/1
28.1. Osvícenství
J.A.Komenský - dokončení
- zápis Labyrint světa a ráj srdce
- Orbis pictus - domácí úkol do 18.2. 2025
- namaluj nebo nafoť obrázek
- každou věc na svém obrázku či fotografii očísluj
- udělej slovníkovou část - číslo = název věci, objektu + ta samá věc v anglickém jazyce + další třetí libovolný jazyk
- alepsoň 15 hesel
Osvícenství
- zápis
- D. Defoe: Robinson Crusoe:
- řazení textu
- práce s textem
27.1. Souvětí podřadné: Vedlejší věty procvičování
- pravopis - psaní velkých písmen
- rozbor věty jednoduché:
- Karkulka nesla babičce veliký košíček s bábovkou.
- souvětí podřadné - určování vedlejší věty podmětné a předmětné
23.1. Zpráva
- objetivita zprávy - cvičení (vypouštění slov z textu, které do zprávy nepatří)
- titulky - skupinová práce (tvoření zpráv podle titulků a naopak vymýšlení titulků ke zprávám)
22.1. Věta jednočlenná a dvojčelnná procvičování
pravopis psaní velkých písemen
rozbor věty jednoduché
věta jednočlenná a dvojčlenná, větný ekvivalent - opakování
cvičení z prezentace
21.1. Jan Amos Komenský - Labyrint světa a ráj srdce
opakování učiva + test z I. pololetí
opakování učiva o J.A. Komenském
Labyrint světa a ráj srdce - práce s textem + video
20.1. Rozbor věty jednoduché
pravopis - procvičování velkých písmen
opakování větných členů
rozbor věty jednoduché
Test z literatury 21.1.
- teorie - epika, lyrika, drama a zařazení žánrů
- poznávání žánrů, které jsme probírali
- vývoj literatury za toto pololetí
- možnost mít na test sešit
16.1. Mediální výchova - zpráva
- média - diskuse, co to je, jaký je jejich cíl, co nám přináší informace
- zápis - dohledávání informací na internetu
- titulky - porovnávání titulků - co mají společné a co naopak odlišné
- zpráva s nevhodnými slovy - úprava zprávy tak, aby byla co nejobjektivnější (individuální práce)
- nestihli jsme vyhodnotit, budeme pokračovat příští hodinu
15.1. Oparava písemné práce z jazyka
14.1. Opakování na písemnou práci z literatury + Jan Amos Komenský
- opakování teorie na písemnou práci z literatury
- rozbor básně Jana Skácela Píseň o srdci
- J.A. Komenský - opakování
- video + doplnění zápisu
- Velká didaktika - četba a práce s textem
13.1. pololetní písemná práce
Pololetní práce - pondělí 13.1.
témata:
a) pravopis:
- doplnění y/i
- hledání chybně napsaných slov
b) porozumění textu
c) tvarosloví:m
- mluvnické kategorie podstatných jmen, přídavných jmen, sloves (slovesný rod)
- druhy zájmen
d) skladba:
- rozbor věty jednoduché
- druhy podmětu a přísudku
- věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent
- určení věty hlavní a vedlejší
e) slovní zásoba:
- synonyma
- antonyma
- slova citově zabarvená
- sousloví
9.1. Opakování na pololetní práci
- vedlejší věty předmětné a podmětné
- PL - testové úlohy podobné zadání pololetní práce
8.1. Opakování na pololetní práci
- prezentace výstupů skupinové práce z úterý
- pravopis - hledání pravopisně chybných slov (testová úloha)
- rozbor věty jednoduché
7.1. Literatura - opakování
- opakování literární druhy a žánry
- Jan Amos Komenský - život a dílo (skupinová práce)
6.1. Třídnická hodina
18.12. Vánoční hodina
práce s textem - Vánoce válečného roku 1914
17.12. Drama - opakování
drama jako literární druh (opakování, dramatické žánry)
práce s textem Dlouhý, Široký a Bystrozraký od Z. Svěráka a L. Smoljaka
Vánoční koncert
16.12. Vedlejší věta předmětná
pravopisná pětiminutovka - shoda přísudku s podmětem
vedlejší věta předmětná - zápis
procvičování - určování vedlejších vět podmětných a předmětných
12.12. Rozhovor
perex, otázky připravené a nepřipravené
tvorba rozhvoru se spolužákem (příprava 4 otázek, rozhovor, zápis rozhovoru, tvorba titulků a perexu)
Domácí úkol přes vánoční prázdniny - rozhovor s rodinným příslušníkem (babičkou, dědou, teta, strýček)
rozhovor bude obsahovat alepsoň 10 otázek, perex a titulek
na papír A4
termín odevzdání 9.1.2025
11.12. exkurze Klementinum
10.12. hodina literatury vyměněna za hodinu fyziky (exkurze ve středu)
10.12. Barokoní literatura - úvod
prezentace vybraných knih
baroko opakování
9.12. Souvětí podřadné - věta podmětná
pravopis - shoda přísudku s několikanásobným podmětem - zadání a klíč
věta podmětná - zápis
cvičení z prezentace slide 2-3
dú - ze souvětí s vedlejší větou podmětnou vytvořit větu jednoduchou
5.12. Rozhovor
- prezentace - opakování (příprava na rozhovor, perex)
- K. Kolumbus - ukázka rozhovoru
Dú - přes vánoční svátky udělat rozhovor s rodinným členem (nejlepší babička, dědeček)
připravit se na rozhovor (otázky)
rozhovor nahrát na telefon a pak upravit a sepsat rukou na papír
rozhovor bude obsahovat perex (krátké představení osoby), otázky kladené reportérem (žákem) a odpovědi dotazované osoby
námětem bude život dotazované osoby (dětství, práce, koníčky, zajímavé zkušenosti a zážitky)
4.12. Rozbor věty jednoduché
- pravopis - shoda přísudku s několikanásobným podmětem opakování
- rozvíjející větné členy - opakování
- rozbory vět jednoduchých
3.12. Renesanční literatura dokončení
- Romeo a Julie shrnutí - zápis
- W. Shakespeare život a dílo - zápis
- význam díla a jeho adaptace - West side story, Romeo, Julie a tma
- úvaha, zda by se podobný příběh mohl odehrát v dnešní době
- Klementinum - práce s texem (příprava na exkurzi), úvod do barokní literatury
2.12. Věta jednoduchá a souvětí
- pravopis - shoda přísudku s podmětem
- PS 34/8 – shoda přísudku s podmětem
- Téma jsme již dělali minulou hodinu, potřebuji jen, aby procvičili. Budou pracovat s pracovním sešitem. Měli by ho mít u sebe. PS 41/1 a- d; 42/3 – přepíší souvětí, která vytvoří do sešitu mluvnice a podtrhají ve větách základní větné členy (podmět a přísudek)
28.11. Rozhovor
- neobvyklé rozhovory - tvorba rozhovorů ve dvojici (např. cihla a okno, pravá a levá bota)
- rozhovor - teorie (příprava, podoba, zpracování)
- PL - doplňování otázek k odpovědím a hádání historické osobnosti
27.11. Věta hlavní, vedlejší, souvětí souřadné a podřadné
- pravopis - shoda přísudku s podmětem
- přístavek - opakování a procvičování
- věta hlavní, vedlejší, souvětí souřadné a podřadné - zápis
- procvičení
26.11. W. Shakespeare - Romeo a Julie
- prezentace vybrané knihy
- úvodní text - převyprávěný úvod dramatu (zasazení do děje - místo, doba, hlavní postavy)
- film Romeo a Julie 1967 (úryvky děje - ples a seznámení, balkónová scéna)
- rozstříhaný děj - shrnutí celého dramatu - řazení v časové posloupnosti
- shrnutí a uzavření příběhu
- dopis pro Romea nebo Julii
25.11. Přístavek
- pravopis - shoda přísudku s podmětem
- přítavek - prezentace + cvičení
- zápis - věty do sešitu a doplnění interpunkce (nalezení přístavku)
- Dú na středu 27.11. - doplň y/i a podtrhni věty jendočlenné
21.11. Rozhovor
dokončení rozhovoru s Janem ŽIžkou (husitský týden)
20.11. Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent
- shoda přísudku a podmětu (i několikanásobného)
- opakování druhů vět podle postoje mluvčího
- věta jednočlenná, dvojčlenná a větný ekvivalent - dokončení PL z pondělí
19.11. Rozhovor s Janem Žižkou (tematický týden)
- skupinová práce - na základě odborného textu nastudování života Jana Žižky a sestavení rozhovoru
18.11. Věta jednočlenná, dvojčlenná a větný ekvivalent
- Diktát č.1 (koncovky podstatných jmen)
- opakování určování druhů vět podle postoje mluvčího
- věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent - zápis + cvičení
- PL - založit (budeme s ním pracovat další hodinu)
14.11. Vypravování - vyhodnocení slohové práce
- závěr J.Wolker: Balada o námořníku
13.11. Druhy vět podle postoje mluvčího
- pětiminutovka shoda přísudku s podmětem
- procvičování podmět a přísudek a jejich druhy
- druhy vět podle postoje mluvčího - zápis
- cvičení - kdo nestihl za Dú
12.11. Renesanční literatura - M. de Cervantes: Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha
- rytíř a jeho vlastnosti (trénink na slohových a mluvnických cvičení)
- práce s textem
- rozbor rčení boj s větrnými mlýny, donkichotství
- zápis
11.11. Podmět a jeho druhy
- pranostiky sv. Martina - každá řada jednu pranostiku, určí u ní slovní druhy a mluvnické kategorie přídavných jmen, podstatných jmen a sloves
- pětiminutovka - koncovky podstatných jmen (určování vzorů)
- druhy přísudku - kontrola společná (cvičení z minulé hodiny)
- Druhy podmětu - zápis a cvičení
- Dú dodělat šest vět pod zápisem (určit podmět - Po a jeho druh a přísudek - Př a jeho druh) - do středy
7.11. Druhy přísudku procvičování
- koncovky podstatných jmen - cvičení do sešitu mluvnice (doplnít i,í/y,ý a určit vzor.)
- do sešitu vlepit zápis – druhy přísudků
- PS 10/13 podtrhnout základní větné členy a určí druhy přísudku
- korektura textu - přepsat do sešitu mluvnice a opravit chyby
6.11. Přísudek - druhy přísudku
- Hálkovo pírko - vyhodnocení
- opakování vzorů podstatných jmen (pondělí 11.11. test)
- opakování základních větných členů - druhy přísudku
- cvičení - určit podmět (Po) a přísudek (Př) a napsat vedle věty, o jaký druh přísudku se jedná
5.11. Renesanční literatura
- první hodina třídnická
- Hálkovo pírko - recitace
- zhodnocení čtenářských deníků
- G. Boccaccio: Jednonohý jeřáb - čtení s předvídáním
4.11. Exkurze Zoo Praha
Hálkovo pírko
můžete si vybrat i vlastní báseň, ale prosím nejprve si ji nechte schválit od mne
recitace vypukne v úterý 15.10.
24.10. Nauka o významu slov - opakování
- pravopis - koncovky podstatných jmen pětiminutovka
- Hálkovo pírko - recitace
- opakování nauky o významech slov (odborné termíny, slova jednoznačnná a mnohoznačnná, archaismy a historismy, neologismy, homonyma) - test po prázdninách
23.10. Naučný program Voda ve městě
22.10. Vypravování v umělecké oblasti - dokončení slohové práce
návštěva kostela sv. Klimenta
21.10. Vypravování v umělecké oblasti
přepis slohové práce na PC
17.10. Vypravování v umělecké oblasti
- Hálkovo pírko - recitace
- tvorba konceptu slohové práce
v pondělí přepis slohové práce na na PC. Sejdeme se před první hodinou v počítačích 2, v budově E
16.10. Slova s časovým příznakem
- pravopis - koncovky podstatných jmen
- připomenutí archaismy a historismy (slova košula, kantor = archaismus; halapartna, grešle = historismus)
- PL ze zápisu dokončení
- test - tvarosloví - mluvnické kategorie přídavných jmen
- opakování nauky o významu slova
v pondělí místo mluvnice PC - přepis slohové práce do MS Word
15.10. Renesanční literatura a humanismus
odevzdání čtenářského deníku - poslední šance úterý 22.10.
recitace od čtvrtka 17.10. každou hodinu
- renesance - historické období (mořeplavecké objevy, reformace, návrat k antice)
- zápis
Balada o námořníku
- dokončení rozboru básně
- slohová práce - tvroba konceptu
- zadání - převyprávět vlastními slovy celý příběh o Mikulášovi + dokončit podle vlastní fantazie závěr celého příběh
- ve vyprávění nesmí chybět popis místa, kde se odehrává děj + postav a přímá řeč
14.10. Slova s časovým příznakem
- pravopis - koncovky podstatných jmen
- tvarosloví - procvičování - práce s textem + ukázka slov s časovým příznakem a vysvětlení co je historismus a archaismus
- slova s časovým příznakem - zápis (PL jsme nestihli) - založit do desek
ve středu dokončení tématu + krátký test na mluvnické kategorie přídavných jmen
10.10. Vypravování v umělecké oblsati - příprava na slohovou práci
- hodnocení vypravování z minulé hodiny + testy přímá řeč
- Námořník - volné psaní
- práce s uměleckým textem J. Wolker - Balada o námořníku
- opakování, co je balada, četba a rozbor 1.-3. zpěvu + pořizování výpisků (postavy, místo, čas, děj)
9.10. Odborné názvy - termíny
- pravopis - koncovky podstatných jmen - PS 11/18 a
- slova citově zabarvená - společné opakování
- zápis + PL na založení do desek !!!
- cvičení pod zápisem
- Kontrola PS a dodělání chybějících cvičení - PS 6/1,3,4; 7/6,7; 9/11; 11/17,18 a; 12/20
V pondělí kontrola PS!
stále trvá opakování tvarosloví a drobné procvičovací testy (jmenné kategorie podstatných a přídavných jmen, sloves, druhy zájmen, slovní druhy)
8.10. A. Steinhofel - Rico, Oskar a přízraky
- četba a práce s textem str. 5
Cestopis - dokončení
- dodělání skupinové práce a její prezentace
7.10. Slova s citovým nádechem
- pes - synonyma dohromady - vysvětlení, že různá označení téže skutečnosti mají různý citový nádech (čokl, pejsánek)
- zápis + PL
- PS 6/4 a i b
- Dú PS str. 9/11 a + c
- testík na tvarosloví - mluvnické kategorie podstatných jmen (opakujeme, protože nám nejdou)
3.10. Vypravování
- cvičení na začátek - krátký dialog slona a myši
- přímá řeč test
- začátek vypravování - dopsání vlastní verze konce příběhu
2.10. dějepisná exkurze Praha
1.10. Cestopis - skupinová práce
- závěrečná skupinová práce k tématu
- na vybranou zemi vymyslet státní symboly, popsat svou zemi (ekonomika, podnebí, státní zřízení), pověst o vzniku země a inzerát cestovní kanceláře
30.9. Nauka o slovní zásobě
- test Tvarosloví - zadání
- PS 6/1; 7/6; 11/17 (vyjmenovaná slova); 12/20
26.9. Vypravování
rozcvička - ze zadaných slov napsat jednu větu (souvětí), ve kterých budou všechna slova použita
přímá řeč - procvičení doplnění interpunkce do vět
příští čtvrtek 3.10. test na přímou řeč
dokončení skupinového vypravování
tvorba detektivního příběhu ve dvojicích na vylosovaný zločin
25.9. Synonyma, homonyma, antonyma (Nauka o významu slov)
- pětiminutovka vyjmenovaná slova
- PS 10/13 práce s prvními 4 větami
- do sešitu určit slovní druhy
- z první věty vypsat podstatná jména a určit mluvnické kategorie
- z druhé věty vypsat přídavná jména aurčit mluvnické kategorie
- ze třetí věty vypsat slovesa a určit mluvnické kategorie
- ze čtvrté věty vypsat zájmena a určit jejich druh
V pondělí 30.9. test na tvarosloví
zápis synonyma, homonyma a antonyma
Dú PS 6/3
24.9. Cestopis Milion
Marco Polo Milion - práce s textem (testové otázky)
P.Braunová - 3333 km k Jakubovi - četba a práce s textem z čítanky
23.9. Slovo, sousloví, rčení (Nauka o významu slov)
doplňování vynechaných slov z českých rčení (příprava na přijímací zkoušky) např. pozdě ..... honiti
pětiminutovka vyjmenovaná slova (posypová sůl, vyvýšené místo, nabyl mnoho zkušeností, vyviklaný zub, neplýtvej potravinami, zbývá několik otázek, egyptské pyramidy, sbírat víčka)
zápis z PL z minulého týdne strana II
19.9. Vypravování
rozcvička na úvod - Ráno se probudím a zjistím, že jsem neviditelný. (rychlé zamyšlení, vypravování, co udělám)
přímá a nepřímá řeč - procvičování
tvorba vyprávění ve skupině - práce na zadaném úkolu z minulé hodiny
18.9. Slova jednoznačná a mnohoznačná
vyjmenovaná slova - doplňovačka
slovesný rod - opakování PS8 str.9/10 (1-5 vět do sešitu, zbytek za Dú)
slova jednoznačná a mnohoznačná zápis + cvičení
17.9. Literární teorie - opakování + Cestopis
opakování literárních druhů a žánrů
poznávání literárních žánrů podle ukázek
cestopis - úvod do tématu
seznámení s postavou Marca Pola - práce s textem
16.9.Opakování tvarosloví ze 7. ročníku
vyjmenovaná slova - korektura textu
tvarosloví - opakování mluvnických kategorií podstatných, přídavných jmen a sloves
12.9. Vypravování opakování
přímá řeč připomenutí správného značení
skupinová tvorba vyprávění podle náhodně vylosovaného nadpisu
11.9. opakování učiva ze 7. ročníku
opakování vyjmenovaná slova: https://wordwall.net/cs/resource/9096161/vyjmenovan%C3%A1-slova
PL opakování tvarosloví + korektura
hledání chyb v textu + procvičování podstatných jmen, zájmen, sloves, přídavných jmen, číslovek
10.9. úvodní hodina literatury
požadavky literatura (nalepit do sešitu)
pokud najdeš sešit z literatury z loňského roku, můžeš v něm pokračovat
opakování literárních druhů a žánrů - práce ve dvojicích
poznávání podle ukázek jednotlivé literární žánry
četba a práce s textem - V. Matocha: Prašina
9.9. úvodní hodina mluvnice
požadavky mluvnice (nalepit do sešitu)
pokud najdete sešit mluvnice z loňského roku, můžete jej použít
opakování tvarosloví - skupinová práce (testové otázky)
5.9. úvodní hodina slohu
rozvrh český jazyk a literatura v tomto školním roce:
pondělí - mlvunice (1.hodina)
úterý - literatura (2.+3. hodina)
středa - mluvnice (4. hodina)
čtvrtek - sloh (6. hodina)
pátek - volno :)
pokud najdete sešit z loňského roku, můžete jej použít
připomenutí, jaké slohové útvary již známe
opakování vypravování