Nahoru

Český jazyk a literatura

Zápisy, domácí úkoly, prostě vše, co potřebuješ:)

24.4. Charakteristiska rodinného příslušníka

  • charakteristika přímá a nepřímá - práce s textem - převod z charakteristiky nepřímé na přímou
  • abeceda charakteristických vlastností - na každé písmeno vymyslet co nejvíce vlastností
  • sestavení charakteristiky rodinného příslušníka - dopsat za dú 

23.4. Přídavná jména

22.4. K.H. Mácha

  • dokončení skupinové práce - tvorba plakátu o životě a díle K.H. Máchy
  • závěrečná prezentace

16.4. Přídavná jména

  • test z podstatných jmen
  • pravopis skupin bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně - PS 37/3 a,b + 38/4 a,b 
  • PS 33/3,4 - přídavná jména (skloňování a pravopis)
  • Mluvnice 33/6 – 3 věty přepsat do sešitu a převézt do množného čísla. Vypsat z vět přídavná jména a určit jejich mluvnické kategorie. 

15.5. Romantismus v českých zemích

  • rukopisy - boj o rukopisy
    • opakování a četba textů
  • K.H. Mácha
    • práce ve skupině - život a dílo básníka

14.4. Přídavná jména

test podstatná jména - středa 16.4.

(mluvnické kategorie, skloňování vlastních jmen, slov cizího původu, duální skloňování, hromadná, pomnožná, látková p.j.)

 

Dú - PS 32/2

 

 

10.4. Charakteristika - úvod

  • práce s textem - charakteristika (vyhledávání vlastnosti popisované osoby)
  • zápis
  • píseň Z. Svěráka a J. Uhlíře Barbora píše z tábora
  • na základě poslechnuté písně tvorba charakteristiky Barbory

Výklad - 15.5.

 

Výklad na libovolné téma. Váš výklad bude zpracován na stránku velikosti A4. Můžete si zvolit libovolné téma, o kterém budete referovat. Podklad mi odevzdáte. Postupně pak proběhne prezentace všech témat. Začínám 15.5. Pokud by někdo chtěl k prezentaci využít MS PowerPoint, je samozřejmě možné.

U prezentace se bude hdonotit zpracování tématu, jasnost výkladu, srozumitelnost, přehlednost, plynulost a připravenost vašeho přednesu.

Nepodceňujte úkol, berte ho jako přípravu k ročníkovým pracem, které vás čekají v 9. třídě.

 

9.4. Podstatná jména shrnutí

diktát

PS 24/2 dokončení

PL shrnutí podstatných jmen

podstatná jména hromadná, látková, pomnožná

 

8.4. Romantismus ve světě

A.Dumas dokončení

zápis

Romantismus v českých zemích

boj o rukopisy

zápis

 

7.4. Užití podstatných jmen cizího původu v textu

 

  • oprava korektury z minulé hodiny
  • procvičení užívání předložek s/z - PS 36/5
  • korektura textu PS 36/6
  • skloňování jmen cizího původu - PS 26/2
  • rozbor textu 24/6 a - f (dodělat za Dú do středy)

 

3.4. Výklad

zápis

 

2.4. Skloňování podstatných jmen cizího původu

korektura textu - přepis a práce s textem (opakování SP - druhy vedlejších vět)

PS 23/3,4

1.4. Romantismus ve světě

  • V.Hugo - Bídníci dokončení
  • A: Dumas: Hrabě Monte Christo - práce s textem
  • Americký a ruský romantismus (A.S.Puškin; A.E. Poe)
  • seznámení s dílem, práce s textem, hledání prvků romantického hrdiny

31.3. Exkurze do Prahy - Akční Vyšehrad

 

27.3. Výtah - dokončení

26.3. Skloňování podstatných jmen cizího původu

  • rozbor souvětí podřadného: David měl kamarády, kteří mu pomohli, když mu to ve škole nešlo.
  • skloňování podstatných jmen cizího původu - zápis
  • PS 23/1,2

25.3. Čtenářská dílna - prostor v literatuře

 

24.3. Skloňování vlastních jmen cizího původu

  • pravopis - psaní předpon s/z/vz
  • souvětí podřadné - urči druh VV
    • Vrať se tam, odkud si přišel.
    • Když mi bylo deset let, začal jsem hrát na kytaru.
    • Nevědělo se, proč to udělal.
  • Skloňování vlastních jmen cizího původu

20.3. Výtah

  • práce s odborným textem Jak vypadaly vesnice
  • označení nejdůležitějších informací
  • tvorba osnovy
  • tvorba výtahu ( ve větách a odstavcích)

19.3. Skloňování vlastních jmen cizího původu

  • pravopis předpon s/z/vz
  • opakování SP (doplň čárky, urči VH, VV a druhy VV)
  • skloňování podstatných jmen - PS 24/5

18.3. Světový romantismus: V. Hugo

  • romantismus rysy - opakování
  • V.Hugo: Chrám Matky Boží v Paříži - práce s textem (hledání typických znaků romantického hrdiny)
  • V.Hugo: Bídníci - práce s textem + video + čítanka
  • zápis

17.3. Skloňování vlastních jmen cizího původu

  • pravopis - předpony s/z  PS 36/ 3,4
  • skloňování vlastních jmen cizího původu - zápis
  • procvičování - tvorba 2.a 7. pádu u jmen Obelix, Lessing, Kramerius, Rais, Dante, Spartakus, Dickens, Herodotos

13.3. Výtah

  • výpisky z diktovaného textu (příprava na střední školu)
  • výtah - zápis
  • práce s textem a nácvik tvorba výtahu

12.3. Podstatná jména - opakování

11.3. Divadlo v době národního obrození

  • opakování NO
  • divadlo Bouda - práce s textem (metoda V-Ch - D)
  • shrnutí
  • Romantismus - úvod - zápis

10.3. Vedlejší věts doplňková

  • pravopis  pětiminutovka psaní předpon z/s
  • druh příslovečných vět - opakování před testem (ve středu 12.3.)
  • doplněk - vyhledávání v textu
  • vedlejší věta doplňková - zápis
  • cvičení pod zápis - určit VH a VV a druh VV:
    •  Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.
    • .Pozoroval svou dceru, jak si obratně počíná při žehlení.
    • V osm hodin přišli do jídelny, aby se společně nasnídali.
    • Najednou zaslechl, jak venku někdo začal dupat.
    • klíč

6.3. Výpisky

  • práce s textem a vyhledávání klíčových informací
  • tvorba výpisků
  • reklamní plakát dokončení

5.3. Doplněk

  • pravopis - pětiminutovka psaní předpon s/z
  • korektura textu zaměřeného na předpony s/z
  • doplněk opakování
  • PS 10/14

4.3. Klasicisní drama - J. Racine - Faidra

  • práce s textem

Národní obrození - úvod

3.3. Vedlejší věta příslovečná podmínková a přípustková

20.2. Reklama

  • ukázka
  • společné zhodnocení, co je reklama, k čemu slouží, jak stará, co musí obsahovat - zápis
  • tvorba reklamního plakátu na libovolný výrobek

19.2. Vedlejší věta příslovečná příčinná a účelová

18.2. Čtenářská dílna - postava

  • četba vlastní knihy či vybrané knihy a práce s postavou

17.2. Vedlejší věta příslovečná způsobová a měrová

  • oprava pětiminutovky
  • pravopis - pravidla psaní předpposn s/z opakování + pětiminutovka
  • rozbor souvětí podřadného:
      • Vypráví se, že hrad měl plno podzemních chodeb, které zůstaly neprozkoumány.
  • zápis - věta způsobová a měrová

13.2. Vedlejší věta příslovečná místní a časová

  • pětiminutovka na známky - velká písmena
  • dokončení cvičení - určování vedlejších vět (zadání včera)
  • příslovečná věta časová a místní - zápis
  • procvičování

12.2. Vedlejší věta přívlastková

 

  • test věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent
  • velká písmena - pravopis
  • vedlejší věta přívlastková - zápis
  • cvičení - určování vedlejších vět

11.2. Klasicisní drama

  • opakování dramatu (monolog, dialog, tragédie, komedie, vznik)
  • Moliér: Lakomec
  • četba a práce s textem
  • zápis

10.2. Rozhovor - přepis rozhovoru do MS Word

kdo dnes nestihl opsat, poslala jsem na Bakaláře, dopsané pošlete do pondělí 17.2.

 

6.2.  Síla fotografie (mediální výchova)

 

skupinová práce - podle fotografie se snaží vyčíst, čím se obyvatelé daného území živí, jaké jsou víry, vzdělání a jaké mají hodnoty

 

5.2. Přívlastek postupně rozvíjející a několikanásobný

 

 

30.1. Vyhodnocení prvního pololetí a rozdání vysvědčení

 

29.1. Souvětí podřadné - druhy vedlejších vět procvičování

 

  • pravopis – psaní velkých písmen (do sešitu)
  • druhy vedlejších vět procvičení – do sešitu a určit větu hlavní (VH), spojovací výraz a větu vedlejší (VV) a druh vedlejší věty.
  • věta jednočlenná a dvojčlenná – procvičování
  • PS 32/2 + 32/1

28.1. Osvícenství

J.A.Komenský - dokončení

  • zápis Labyrint světa a ráj srdce
  • Orbis pictus - domácí úkol do 18.2. 2025
    • namaluj nebo nafoť obrázek
    • každou věc na svém obrázku či fotografii očísluj
    • udělej slovníkovou část - číslo = název věci, objektu + ta samá věc v anglickém jazyce + další třetí libovolný jazyk
    • alepsoň 15 hesel

Osvícenství

  • zápis
  • D. Defoe: Robinson Crusoe:
    • řazení textu
    • práce s textem

27.1. Souvětí podřadné: Vedlejší věty procvičování

  • pravopis - psaní velkých písmen
  • rozbor věty jednoduché:
    • Karkulka nesla babičce veliký košíček s bábovkou.
  • souvětí podřadné - určování vedlejší věty podmětné a předmětné

23.1. Zpráva

 

  • objetivita zprávy - cvičení (vypouštění slov z textu, které do zprávy nepatří)
  • titulky - skupinová práce (tvoření zpráv podle titulků a naopak vymýšlení titulků ke zprávám)

22.1. Věta jednočlenná a dvojčelnná procvičování

pravopis psaní velkých písemen

rozbor věty jednoduché

věta jednočlenná a dvojčlenná, větný ekvivalent - opakování

cvičení z prezentace

 

21.1. Jan Amos Komenský - Labyrint světa a ráj srdce

opakování učiva + test z I. pololetí

opakování učiva o J.A. Komenském

Labyrint světa a ráj srdce - práce s textem + video

 

20.1.  Rozbor věty jednoduché

pravopis - procvičování velkých písmen

 + doplňovačka 

opakování větných členů

rozbor věty jednoduché 

 

Test z literatury 21.1.

  • teorie - epika, lyrika, drama a zařazení žánrů
  • poznávání žánrů, které jsme probírali
  • vývoj literatury za toto pololetí

 

  • možnost mít na test sešit

 

16.1. Mediální výchova - zpráva

 

  • média - diskuse, co to je, jaký je jejich cíl, co nám přináší informace
  • zápis - dohledávání informací na internetu
  • titulky - porovnávání titulků - co mají společné a co naopak odlišné
  • zpráva s nevhodnými slovy - úprava zprávy tak, aby byla co nejobjektivnější (individuální práce)
  • nestihli jsme vyhodnotit, budeme pokračovat příští hodinu

 

15.1. Oparava písemné práce z jazyka

 

14.1. Opakování na písemnou práci z literatury + Jan Amos Komenský

 

13.1. pololetní písemná práce

 

Pololetní práce - pondělí 13.1.

témata:

a) pravopis:

  • doplnění y/i
  • hledání chybně napsaných slov

b) porozumění textu

c) tvarosloví:m

  • mluvnické kategorie podstatných jmen, přídavných jmen, sloves (slovesný rod)
  • druhy zájmen

d) skladba:

  • rozbor věty jednoduché
  • druhy podmětu a přísudku
  • věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent
  • určení věty hlavní a vedlejší

e) slovní zásoba:

  • synonyma
  • antonyma
  • slova citově zabarvená
  • sousloví

9.1. Opakování na pololetní práci

  • vedlejší věty předmětné a podmětné
  • PL - testové úlohy podobné zadání pololetní práce

8.1. Opakování na pololetní práci

 

7.1. Literatura - opakování

  • opakování literární druhy a žánry
  • Jan Amos Komenský - život a dílo (skupinová práce)

6.1. Třídnická hodina

 

18.12. Vánoční hodina

práce s textem - Vánoce válečného roku 1914

video

 

17.12. Drama - opakování

drama jako literární druh (opakování, dramatické žánry)

práce s textem Dlouhý, Široký a Bystrozraký od Z. Svěráka a L. Smoljaka

 

Vánoční koncert

 

16.12. Vedlejší věta předmětná

pravopisná pětiminutovka - shoda přísudku s podmětem

vedlejší věta předmětná - zápis

procvičování - určování vedlejších vět podmětných a předmětných

 

12.12. Rozhovor

perex, otázky připravené a nepřipravené

tvorba rozhvoru se spolužákem (příprava 4 otázek, rozhovor, zápis rozhovoru, tvorba titulků a perexu)

Domácí úkol přes vánoční prázdniny - rozhovor s rodinným příslušníkem (babičkou, dědou, teta, strýček) 

rozhovor bude obsahovat alepsoň 10 otázek, perex a titulek

na papír A4

termín odevzdání 9.1.2025

 

11.12. exkurze Klementinum

 

10.12. hodina literatury vyměněna za hodinu fyziky (exkurze ve středu)

 

10.12. Barokoní literatura - úvod

prezentace vybraných knih

baroko opakování

zápis

 

9.12. Souvětí podřadné - věta podmětná

pravopis - shoda přísudku s několikanásobným podmětem - zadání a klíč

věta podmětná - zápis

cvičení  z prezentace slide 2-3

dú - ze souvětí s vedlejší větou podmětnou vytvořit větu jednoduchou

 

 

5.12. Rozhovor

  • prezentace - opakování (příprava na rozhovor, perex)
  • K. Kolumbus - ukázka rozhovoru

Dú - přes vánoční svátky udělat rozhovor s rodinným členem (nejlepší babička, dědeček)

připravit se na rozhovor (otázky)

rozhovor nahrát na telefon a pak upravit a sepsat rukou na papír

rozhovor bude obsahovat perex (krátké představení osoby), otázky kladené reportérem (žákem) a odpovědi dotazované osoby

námětem bude život dotazované osoby (dětství, práce, koníčky, zajímavé zkušenosti a zážitky)

 

4.12. Rozbor věty jednoduché

  • pravopis - shoda přísudku s několikanásobným podmětem opakování
  • rozvíjející větné členy - opakování
  • rozbory vět jednoduchých

3.12. Renesanční literatura dokončení

  • Romeo a Julie shrnutí - zápis
  • W. Shakespeare život a dílo - zápis
  • význam díla a jeho adaptace - West side story, Romeo, Julie a tma
  • úvaha, zda by se podobný příběh mohl odehrát v dnešní době
  • Klementinum - práce s texem (příprava na exkurzi), úvod do barokní literatury

2.12. Věta jednoduchá a souvětí

  • pravopis - shoda přísudku s podmětem
  • PS 34/8 – shoda přísudku s podmětem     
  • Téma jsme již dělali minulou hodinu, potřebuji jen, aby procvičili. Budou pracovat s pracovním sešitem. Měli by ho mít u sebe. PS 41/1 a- d; 42/3 – přepíší souvětí, která vytvoří do sešitu mluvnice a podtrhají ve větách základní větné členy (podmět a přísudek)

28.11. Rozhovor

  • neobvyklé rozhovory - tvorba rozhovorů ve dvojici (např. cihla a okno, pravá a levá bota)
  • rozhovor - teorie (příprava, podoba, zpracování)
  • PL - doplňování otázek k odpovědím a hádání historické osobnosti

27.11. Věta hlavní, vedlejší, souvětí souřadné a podřadné

26.11. W. Shakespeare - Romeo a Julie

  • prezentace vybrané knihy
  • úvodní text - převyprávěný úvod dramatu (zasazení do děje - místo, doba, hlavní postavy)
  • film Romeo a Julie 1967 (úryvky děje - ples a seznámení, balkónová scéna)
  • rozstříhaný děj - shrnutí celého dramatu - řazení v časové posloupnosti
  • shrnutí a uzavření příběhu
  • dopis pro Romea nebo Julii

25.11. Přístavek

21.11. Rozhovor

dokončení rozhovoru s Janem ŽIžkou (husitský týden)

 

20.11. Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent

19.11. Rozhovor s Janem Žižkou (tematický týden)

  • skupinová práce - na základě odborného textu nastudování života Jana Žižky a sestavení rozhovoru

18.11. Věta jednočlenná, dvojčlenná a větný ekvivalent

  • Diktát č.1 (koncovky podstatných jmen)
  • opakování určování druhů vět podle postoje mluvčího
  • věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent - zápis + cvičení
  • PL - založit (budeme s ním pracovat další hodinu)

14.11. Vypravování - vyhodnocení slohové práce

  • závěr J.Wolker: Balada o námořníku

13.11. Druhy vět podle postoje mluvčího

  • pětiminutovka shoda přísudku s podmětem
  • procvičování podmět a přísudek a jejich druhy
  • druhy vět podle postoje mluvčího - zápis
  • cvičení - kdo nestihl za Dú

12.11. Renesanční literatura - M. de Cervantes: Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha

  • rytíř a jeho vlastnosti (trénink na slohových a mluvnických cvičení)
  • práce s textem
  • rozbor rčení boj s větrnými mlýny, donkichotství
  • zápis

11.11. Podmět a jeho druhy

 

  • pranostiky sv. Martina - každá řada jednu pranostiku, určí u ní slovní druhy a mluvnické kategorie přídavných jmen, podstatných jmen a sloves
  • pětiminutovka - koncovky podstatných jmen (určování vzorů)
  • druhy přísudku - kontrola společná (cvičení z minulé hodiny)
  • Druhy podmětu - zápis a cvičení
  • Dú dodělat šest vět pod zápisem (určit podmět - Po a jeho druh a přísudek - Př a jeho druh) - do středy

7.11. Druhy přísudku procvičování

  • koncovky podstatných jmen - cvičení do sešitu mluvnice (doplnít i,í/y,ý a určit vzor.)
  • do sešitu vlepit zápis – druhy přísudků 
  • PS 10/13 podtrhnout základní větné členy a určí druhy přísudku
  • korektura textu - přepsat do sešitu mluvnice a opravit chyby

6.11. Přísudek - druhy přísudku

  • Hálkovo pírko - vyhodnocení
  • opakování vzorů podstatných jmen (pondělí 11.11. test)
  • opakování základních větných členů - druhy přísudku
  • cvičení - určit podmět (Po) a přísudek (Př) a napsat vedle věty, o jaký druh přísudku se jedná

5.11. Renesanční literatura

  • první hodina třídnická
  • Hálkovo pírko - recitace
  • zhodnocení čtenářských deníků
  • G. Boccaccio: Jednonohý jeřáb - čtení s předvídáním

4.11. Exkurze Zoo Praha

 

 

Hálkovo pírko

básně k výběru

můžete si vybrat i vlastní báseň, ale prosím nejprve si ji nechte schválit od mne

recitace vypukne v úterý 15.10.

 

24.10. Nauka o významu slov - opakování

  • pravopis - koncovky podstatných jmen pětiminutovka
  • Hálkovo pírko - recitace 
  • opakování nauky o významech slov (odborné termíny, slova jednoznačnná a mnohoznačnná, archaismy a historismy, neologismy, homonyma) - test po prázdninách

23.10. Naučný program Voda ve městě

 

22.10. Vypravování v umělecké oblasti - dokončení slohové práce

návštěva kostela sv. Klimenta

 

21.10. Vypravování v umělecké oblasti

přepis slohové práce na PC

 

17.10. Vypravování v umělecké oblasti

  • Hálkovo pírko - recitace
  • tvorba konceptu slohové práce

v pondělí přepis slohové práce na na PC. Sejdeme se před první hodinou v počítačích 2, v budově E

 

16.10. Slova s časovým příznakem

  • pravopis - koncovky podstatných jmen
  • připomenutí archaismy a historismy (slova košula, kantor = archaismus; halapartna, grešle = historismus)
  • PL ze zápisu dokončení
  • test - tvarosloví - mluvnické kategorie přídavných jmen
  • opakování nauky o významu slova

 

v pondělí místo mluvnice PC - přepis slohové práce do MS Word

 

 

15.10. Renesanční literatura a humanismus

 

odevzdání čtenářského deníku - poslední šance úterý 22.10.

recitace od čtvrtka 17.10. každou hodinu

 

  • renesance - historické období (mořeplavecké objevy, reformace, návrat k antice)
  • zápis

 

Balada o námořníku

  • dokončení rozboru básně
  • slohová práce - tvroba konceptu
  • zadání - převyprávět vlastními slovy celý příběh o Mikulášovi + dokončit podle vlastní fantazie závěr celého příběh
  • ve vyprávění nesmí chybět popis místa, kde se odehrává děj + postav a přímá řeč

 

14.10. Slova s časovým příznakem

ve středu dokončení tématu + krátký test na mluvnické kategorie přídavných jmen

 

 

10.10. Vypravování v umělecké oblsati - příprava na slohovou práci

  • hodnocení vypravování z minulé hodiny + testy přímá řeč
  • Námořník - volné psaní
  • práce s uměleckým textem J. Wolker - Balada o námořníku
  • opakování, co je balada, četba a rozbor 1.-3. zpěvu + pořizování výpisků (postavy, místo, čas, děj)

9.10. Odborné názvy  - termíny

  • pravopis - koncovky podstatných jmen - PS 11/18 a
  • slova citově zabarvená - společné opakování
  • zápis + PL na založení do desek !!!
  • cvičení pod zápisem
  • Kontrola PS a dodělání chybějících cvičení - PS 6/1,3,4; 7/6,7; 9/11; 11/17,18 a; 12/20

V pondělí kontrola PS!

stále trvá opakování tvarosloví a drobné procvičovací testy (jmenné kategorie podstatných a přídavných jmen, sloves, druhy zájmen, slovní druhy)

 

 

8.10. A. Steinhofel - Rico, Oskar a přízraky

  • četba a práce s textem str. 5

Cestopis - dokončení

  • dodělání skupinové práce a její prezentace

 

7.10. Slova s citovým nádechem

  • pes - synonyma dohromady - vysvětlení, že různá označení téže skutečnosti mají různý citový nádech (čokl, pejsánek)
  • zápis + PL
  • PS 6/4 a i b
  • Dú PS str. 9/11 a + c
  • testík na tvarosloví - mluvnické kategorie podstatných jmen (opakujeme, protože nám nejdou)

3.10. Vypravování

  • cvičení na začátek - krátký dialog slona a myši
  • přímá řeč test
  • začátek vypravování - dopsání vlastní verze konce příběhu

2.10. dějepisná exkurze Praha

 

1.10. Cestopis - skupinová práce

  • závěrečná skupinová práce k tématu
  • na vybranou zemi vymyslet státní symboly, popsat svou zemi (ekonomika, podnebí, státní zřízení), pověst o vzniku země a inzerát cestovní kanceláře

30.9. Nauka o slovní zásobě

  • test Tvarosloví - zadání
  • PS 6/1; 7/6; 11/17 (vyjmenovaná slova); 12/20

 

26.9. Vypravování

rozcvička - ze zadaných slov napsat jednu větu (souvětí), ve kterých budou všechna slova použita

přímá řeč - procvičení doplnění interpunkce do vět

příští čtvrtek 3.10. test na přímou řeč

dokončení skupinového vypravování

tvorba detektivního příběhu ve dvojicích na vylosovaný zločin

 

25.9. Synonyma, homonyma, antonyma (Nauka o významu slov)

  • pětiminutovka vyjmenovaná slova
  • PS 10/13 práce s prvními 4 větami
  1. do sešitu určit slovní druhy
  2. z první věty vypsat podstatná jména a určit mluvnické kategorie
  3. z druhé věty vypsat přídavná jména  aurčit mluvnické kategorie
  4. ze třetí věty vypsat slovesa a určit mluvnické kategorie
  5. ze čtvrté věty vypsat zájmena a určit jejich druh

V pondělí 30.9. test na tvarosloví

 

zápis synonyma, homonyma a antonyma

Dú PS 6/3

 

24.9. Cestopis Milion

Marco Polo Milion - práce s textem (testové otázky)

P.Braunová - 3333 km k Jakubovi - četba a práce s textem z čítanky 

 

23.9. Slovo, sousloví, rčení (Nauka o významu slov)

doplňování vynechaných slov z českých rčení (příprava na přijímací zkoušky) např. pozdě ..... honiti

pětiminutovka vyjmenovaná slova (posypová sůl, vyvýšené místo, nabyl mnoho zkušeností, vyviklaný zub, neplýtvej potravinami, zbývá několik otázek, egyptské pyramidy, sbírat víčka)

zápis z PL z minulého týdne strana II

 

 

19.9. Vypravování

rozcvička na úvod - Ráno se probudím a zjistím, že jsem neviditelný. (rychlé zamyšlení, vypravování, co udělám)

přímá a nepřímá řeč - procvičování 

tvorba vyprávění ve skupině - práce na zadaném úkolu z minulé hodiny

 

18.9. Slova jednoznačná a mnohoznačná

vyjmenovaná slova - doplňovačka

slovesný rod - opakování  PS8 str.9/10 (1-5 vět do sešitu, zbytek za Dú)

slova jednoznačná a mnohoznačná zápis + cvičení

 

17.9. Literární teorie - opakování + Cestopis 

opakování literárních druhů a žánrů

poznávání literárních žánrů podle ukázek

cestopis - úvod do tématu

zápis

seznámení s postavou Marca Pola - práce s textem

 

 

16.9.Opakování tvarosloví ze 7. ročníku

vyjmenovaná slova - korektura textu

tvarosloví - opakování mluvnických kategorií podstatných, přídavných jmen a sloves

 

 

12.9. Vypravování opakování

přímá řeč připomenutí správného značení

skupinová tvorba vyprávění podle náhodně vylosovaného nadpisu

 

11.9. opakování učiva ze 7. ročníku

opakování vyjmenovaná slova: https://wordwall.net/cs/resource/9096161/vyjmenovan%C3%A1-slova

PL opakování tvarosloví + korektura

hledání chyb v textu + procvičování podstatných jmen, zájmen, sloves, přídavných jmen, číslovek

 

10.9. úvodní hodina literatury

požadavky literatura (nalepit do sešitu)

pokud najdeš sešit z literatury z loňského roku, můžeš v něm pokračovat

opakování literárních druhů a žánrů - práce ve dvojicích

poznávání podle ukázek jednotlivé literární žánry

četba a práce s textem - V. Matocha: Prašina

 

9.9. úvodní hodina mluvnice

požadavky mluvnice (nalepit do sešitu)

pokud najdete sešit mluvnice z loňského roku, můžete jej použít

opakování tvarosloví - skupinová práce (testové otázky)

 

 

5.9. úvodní hodina slohu

 

rozvrh český jazyk a literatura v tomto školním roce:

 

 

                         pondělí - mlvunice (1.hodina)

                         úterý - literatura (2.+3. hodina)

                         středa - mluvnice (4. hodina)

                         čtvrtek - sloh (6. hodina)

                         pátek - volno :)

 

požadavky - sloh

pokud najdete sešit z loňského roku, můžete jej použít

 

připomenutí, jaké slohové útvary již známe

opakování vypravování

 

 

Bakaláři
Třídy
Kontakt

Základní škola Vítězslava Hálka
Odolena Voda

Školní 200
250 70 Odolena Voda

číslo účtu - škola
19-3990670217/0100

číslo účtu - jídelna
107-3096680277/0100

číslo účtu - Školní pokladna
115-4726530287/0100

IČ: 75031281

Tel: 283 971 282, 723 223 798
e-mail: reditelna@zsodolenavoda.cz
web: www.zsodolenavoda.cz

ID cwmmqe8

V příštích dnech vaříme
Virtuální prohlídka

close
Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu. Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.
Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.